Na lovu - Meagan Spooner

 

 
Mladá Jeva, přezdívaná Kráska, se s lukem v ruce cítí lépe než kdokoli jiný. S otcem a sestrami je nucena se přestěhovat ze svého domova ve městě do chaty hluboko v lesích. Jejich otec se denně vydává do temného lesa na lov, aby dokázal uživit svou rodinu. Jeva se sestrami na něj marně čekají, když se jednoho dne z lovu  nevrátí. Kráska to tak nenechá a rozhodne se ho najít, i přes námitky svých sourozenců se vydává do lesa a jde po stopách nebezpečného Zvířete. Jak tohle může skončit?
 
Celkový nápad i téma této YA fantasy byly dobré, na re-telling Krásky a zvířete jsem se po Měsíčních kronikách moc těšila. Do knihy jsem se ale nemohla už od začátku začíst, kdy mi nesedl autorčin styl psaní a celkově se děj hrozně táhl. Bohužel jsem si ani moc neoblíbila hlavní postavu, a proto se mi kniha četla ještě hůř. Některé pasáže mi přišly dost rozvleklé a zbytečně natahované, že mě kniha začala vyloženě nudit. V polovině jsem byla rozhodnuta Na lovu odložit, ale chtěla jsem dát tomuto re-tellingu ještě šanci s tím, že možná druhá polovina knihy bude lepší...nebyla.
 
Pro mě jsou důležité postavy, které často zachrání knihu, jejíž zápletka vás moc nezaujme, nebo se děj knihy dlouze táhne, jako mi to přišlo v tomto případě. Autorka nabídla dost  nevýrazné postavy, žádnou z nich jsem si zvlášť neoblíbila. Hlavní postava Krásky mi byla dost nesympatická, a ani o zbytku postav nemohu říct jinak. Přitom sestry Krásky se už od začátku knihy jevily zajímavěji než ona, ale vedlejším postavám se autorka neobtěžovala dát víc prostoru, tak potenciál na zajímavé postavy rychle zanikl. V málokteré knize nenajdu ani jednu dobrou postavu, ale Na lovu je jedna z nich. Nakonec nejlepší byla fenka Laňka, která doprovázela hlavní hrdinku a nakonec i prokázala větší odvahu než sama Kráska.

 

Originální název: Hunted
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2018 
Překlad: Zdeněk Uherčík
Vazba: pevná
Počet stran: 328

Komentáře

Oblíbené příspěvky