Divotvůrce - Sebastien de Castell

 

Hlavním cílem každého mladého Jan'Tepa je rozzářit své pásky na předloktí. Patnáctiletému Kellenovi se to však nedaří. Kellen, syn mocného Ke'heopse z rodu Ke, se připravuje na zkoušky a čeká ho jeho první magický souboj. Musí se opravdu snažit jinak skončí jako Sha'Tep, což se rovná sluhovi. Ve strachu, že nedokáže rozzářit žádný ze svých pásku zoufale hledá jiná řešení. Když do oázy Jan'Tepů zabloudí tajemná cizinka Ferius Parfax s balíčkem karet v ruce a k tomu přidáme jednu agresivní kočkoveverku, tak není divu, že se všechno ještě zkomplikuje. 

Do prvního dílu Divotvůrce jsem se z počátku nemohla začíst. Zprvu mi postavy ani magie Jan'Tepů nepřišla moc zajímavá. Musím přiznat, že v polovině jsem začala přemýšlet, zda to vůbec dočtu, ale v druhé polovině knihy se děj pohne dopředu a potom už jsem nemohla přestat číst. Hned jsem se pustila do druhého dílu Temné znamení, následovaného Kouzelnicí (nejlepší díl série) až po Rozvratník. Jak jsem pronikala dál do série, tím víc jsem si oblíbila postavy. K tomu má Divotvůrce jedny z nejhezčích a nejpropracovanějších obálek, jaké jsem kdy viděla.

Napříč sérií poté pronikáte dál na jiná území, setkáváte se s dalšími národy a jejich kulturami, uvidíte další klany, skupiny zabijáků, poznáte další magické předměty a vynálezy a samozřejmě sledujete nekončící triky a podvody jednoho skromného hlavního (ne)hrdiny.

Na celé sérii se mi nejvíce líbilo Kellenovo přátelství s Ferius a věčné výhružky a popichování s Reichisem, jak pro sebe navzájem  neustále nastavovali krk. Kéž bych také mohla mít takového obchodního partnera (nedovoluji si ho nazvat mazlíčkem, na to mám své oči a uši moc ráda). A stejně jako Reichise a trochu naivního Kellena jsem si zamilovala Ferius. Ferius Parfax se svými moudry, karetními triky, upřímným jazykem a drzým vystupováním, kterým dráží každého v jejím dosahu, se stala jednou z mých nejoblíbenějších knižních postav.

Jediná velmi nepříjemná věc byla postava Shally, která mi byla protivná po celou sérii. Především její nepochopitelné chování nejen ke Kellenovi, ale i k ostatním. Shalla se za celých šest dílů nijak nezměnila, možná jedině v tom, že v každém díle se stupňovala její povýšenost a arogance. Sebastien de Castell zmínil, že se snažil vytvořit postavu, která bude mít nad Kellenem vždy navrch, ale jestli z toho měla vzniknout Shalla, raději bych dala přednost jiné postavě. Třeba dvě Ferius Parfax sérii nemohou uškodit.

 
 
 
Originální název: Spellslinger
Nakladetelství: Egmont
Rok vydání v ČR: 2017
Překlad: Peter Kadlec
Vazba: pevná
Počet stran: 408
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 „Ať žije hazard, přátelé!“
               - Ferius Parfax, Kouzelnice

 





Komentáře

Oblíbené příspěvky