Napůl zlý - Sally Green

 

Představte si, že žijete ve světě s čaroději a čarodějnicemi.

Není to možné? Nevěříte?

Pak jste tedy obyčejný člověk, lépe řečeno blažej. Čarodějnice a čarodějové se totiž skrývají mezi obyčejnými lidmi. Pokud tohle víte, tak patříte k linii čarodějů a čarodějnic, o svých sedmnáctých narozeninách přijmete tři dary a čekáte jaké Nadání se u vás rozvine. Zatímco přemýšlíte, jakým Nadáním budete obdařeni, je tu čaroděj, o jehož osudu už rozhodli jiní.
 
Zavřený v kleci, spoután řetězy. Život Nathana, syna nejmocnějšího čaroděje, není ani trochu záviděníhodný. Nathan, označený jako Poloviční kód, se snaží uniknout Radě, lovcům a dalším, kteří usilují o jeho dopadení. Všemi pronásledovaný Nathan chce pouze získat své tři dary a přežít.
 

Děj ubíhal velmi rychle a autorka dokázala poutavě vylíčit napínavé scény, až jsem se někdy od knihy nedokázala odtrhnout. Na druhou stranu jsem čekala trochu více propracovanější magii, více kouzel a čarování. Nadání a vůbec tři dary, které v knize hrají velkou roli, autorka mohla lépe promyslet. Nathan mi připadal jako typická hlavní postava. Někdy mě trochu unavovalo jeho chování a jak se všechno točí jen kolem něj.


Na celé trilogii Napůl zlý mi nejvíce vadilo, že se tam objevuje mnoho postav, které by si zasloužili větší prostor. Objevují se pořád nové postavy, ale autorka se jich často velmi rychle zbaví a čtenář si na ně ani nestačí vytvořit nějaký názor. Nemůžu tedy o nich říct, zda jsem si je oblíbila, nebo je naopak nesnášela. Mnoho postav mi připadalo neutralní, což je ta nejhorší možná varianta, když ve vás postava nezanechá žádný dojem. A tady byl celý zástup neutrálních postav.
 

„Někdo jednou řekl, že nejlepší způsob, jak zjistit, jestli někomu můžeš věřit, je věřit mu.                                                                                               - Napůl zlý, Sally Green 
 
 

I když jsem tady právě napsala rozsáhlý odstavec o nepropracovaných postavách i magii, tak i přes mé výtky je celkově tato série plná akce a velmi dobře se čte. Pokud se vám alespoň trochu líbil první díl - Napůl zlý - dejte šanci druhému dílu. Napůl divoký, společně se závěrečným dílem Napůl ztracený, má spád, příběh se odvíjí rychleji a hlavně směřuje k nepředvídatelnému konci. Další důvod, proč jsem u série setrvala byla postava Gabriela, kterého jsem si opravdu oblíbila.

 

Originální název: Half Bad 
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání v ČR: 2014 
Překlad: Marcela Nejedlá
Vazba: měkká/brožovaná
Počet stran: 368
 



Komentáře

Oblíbené příspěvky